ESETTANULMÁNYOK

Irodaszer beszerzés


Irodaszer beszerzés

Magyarország egyik jelentős biztosító társasága központosította azon beszerzéseit, amelyeket azelőtt a területi kirendeltségek és fiókok önállóan bonyolítottak. A központosítás oka első sorban a nagyobb beszerzési volumen miatt elérhető kedvezőbb árszint volt, de döntésükben nagy szerepet játszott a piacon fellelhető legjobb szállítói kör feltérképezése, illetve a velük történő üzleti kapcsolat kialakítása.
Az online beszerzési aukciós szolgáltatás alkalmazására az Auctor.hu rendszere mellett döntött.
Első aukcióként a teljes fiókhálózat éves fénymásolópapír mennyiségét versenyeztették meg. Mivel a társaság szakembereinek nem voltak különösebb szállítói preferenciái, ezért az Auctor.hu résztvevői adatbázisában szereplő összes irodaszer kereskedelemmel foglalkozó céget meghívták az aukcióra. A meghívottak közül 10 szállító cég fogadta el a meghívást.

  • az eredetileg 30 percesre tervezett aukció 50 percig tartott
  • ez idő alatt 130 ajánlat született.
  • Az aukciót kiíró társaság végezetül az aktuális beszerzési árukhoz képest 18%-al olcsóbban tudta megvásárolni éves papírmennyiségét.
  • AZ AUKCIÓN ELÉRT MEGTAKARÍTÁS: 18%

záró érték az induló ár százalékában
82%

A papír aukció sikerein felbuzdulva néhány héttel később aukciót írtak ki a teljes irodaszer portfoliójuk beszerzésére. A tételeket csomagban versenyeztették, hiszen több, mint 250 tételről volt szó. Az aukció végén versenyben maradt négy szállító egy másfél órás árversenyt produkált, melynek végén holtverseny alakult ki, 14% megtakarítási szint mellett.